Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 6. marraskuuta 2012

Tyttövauvalle

Sukuun on syntynyt pienoinen tyttö ja hänelle olen tehnyt asustetta. Lankana Baby Ull punaisen meleerattu. Mallit Novitalehdestä ja Modasta.
Jätin tänä vuonna kangaspuut eli kudontakerhon pois ja menin neuletapaamisiin. Tällä seudulla kokoonnutaan kahdesti kuussa, kahdella eri paikkakunnalla. Eilen oli vuorossa Tornio ja aamuvuoron jälkeen pääsin käymään siellä. Kiva tutustua uusiin ihmisiin ja erilaisiin neuletöihin. Osa aloitteli sukkaa kärjestä ja se on minulle vielä vierasta. Mutta ryhmästä saan varmaan apua. Virkkauksestakin oli puhetta, kuka minkäkinlaista ohjetta ymmärtää. Minulle esim. pelkät kirjoitetut ohjeet ovat vaikeita.

Olen löytänyt 'uuden' sukkamallin - körttisukat. Kaunis ja helppo malli tehdä, vaikka näyttää vaikeammalta. Tein valko-punaiset ja luulin niiden olevan parit, mutta kantapään kohdalla silmukoita oli toisessa enemmän. Ihmettelin syytä ja ajattelin lisänneeni jossain vaiheessa kantapäälappua silmukoita. Kavensin ylimääräiset pois ja hurautin sukat loppuun. Eilen paljastui karmaiseva totuus- toisessa oli luotuna 52s ja toisessa 56s. Eli minun on tehtävä toiset vielä, että saan parit. Ero nimittäin näkyy.. Ensin teen kuitenkin isälle siniharmaat. nyt silmukkaluku täsmää:)


Ei kommentteja: